Bravely Default nemá sice Final Fantasy napsáno v názvu, ale legendu japonských RPG nosí hluboko vrytou ve svém srdci. Fanoušci tu najdou tunu odkazů na FF středobodem příběhu se stávají čtyři krystaly, rozvoj hrdinů stojí na volitelných povoláních (job systém z FF III), padlé postavy oživíte logo creator předmětem Phoenix Down a kouzla jako Esuna a Firaga též rozhodně nejsou neznámá.
Bravely Default však rozhodně nepředstavuje retro vykopávku lacině útočící na nostalgií zmítané hráče, protože na každý povědomý herní prvek tu jsou dvě chytré novinky, které nádherně osvěžují herní zážitek. Bravely Default logo creator je prostě odvážně povědomá hra, což může být ostatně i hodně kostrbatý překlad názvu. Odvážně do boje
Samotná slovíčka Brave a Default definují i nejvýraznější herní prvek. Po vzoru tradičních JRPG tu máme systém náhodných tahových soubojů, kde na jedné straně obrazovky jsou vyrovnaní vaši čtyři hrdinové a na druhé potvory. Z nabídky příkazů (útok, magie/speciální schopnost, předmět ) vyberete panákům činnosti, ťuknete logo creator na GO a následně sledujete, logo creator jak vaši gerojové dávají/dostávají na budku.
Ale! Kromě povědomých akcí je tu i dvojice Brave a Default. Pomocí Brave dokáže v jednom logo creator tahu hrdina vykonat až čtyři libovolné akce. Ovšem za cenu toho, že následně musíte počkat, než si ty čtyři akce vyberou ostatní. Na jednu stranu tak s vaší skupinkou lze mít za jeden tah až 16 akcí, ale pokud během nich nezlikvidujete protivníka, budete další čtyři tahy naprosto bezbranní.
Default představuje logo creator naopak obranou možnost, kdy si akci můžete logo creator nechat na příští tah (maximálně lze mít 3 plusové akce) a zároveň snížíte i účinek nepřátelských útoků. Dvojice nových příkazů razantně rozšiřuje taktické možnosti někdy se vyplatí být agresivní, jindy je vhodnější zdrženlivější postup. Najít tu správnou taktiku na jednotlivé protivníky představuje občas pořádný oříšek. Velmi zábavný oříšek by se chtělo dodat. Mágové logo creator a bojovníci
Propracovaný soubojový systém ještě rozšiřuje systém rozvoje postav. Jasně, jde o RPG, takže sbíráte zkušenosti a levelujete. Kromě levelů postav, kdy s každou novou úrovní se zvyšují i základní statistiky jako síla, obratnost a tak dále, se leveluje i povolání hrdiny.
Každý z ústřední čtveřice hrdinů může mít libovolné z 24 povolání, jen je musíte získat, což znamená porazit specifického bosse (někteří logo creator jsou součástí primárních questů, velká část ale představuje vedlejší úkoly).
Klasické role jako bojovník, bílý mág (léčivá magie), černý mág (útočná magie), nebo zloděj asi nepřekvapí, logo creator ale narazíte i na bizarnější věci stylu obchodník, pirát, či vampýr. Každé povolání má svoji sadu 14 aktivních a pasivních dovedností, orientuje se na jiný styl, zbroje a zbraně a celkově má svoje výhody a nevýhody.
Kouzlo je v tom, že vždy sice expujete jenom jedno primární povolání, ale zároveň lze používat aktivní dovednosti druhého povolání, plus libovolně kombinovat pasivní schopnosti (máte fixní počet bodů na rozdělení a schopnosti jsou různě drahé). Přizpůsobte si náhodu
Celý systém je poměrně snadno pochopitelný, ale zároveň je nesmírně bohatý a nabízí takřka nekonečno možností, jak si svoje hrdiny upravit logo creator dle svého herního stylu. Vzhledem k tomu, že tu navíc pochopitelně fungují klasické systémy elementů (ohnivé potvory léčí ohnivé útoky, ale více zraňuje logo creator voda) a ovlivnění stavu (uspání, jed, omráčení a tak podobně), nelze mít vytvořený jeden ultimátní set povolání, se kterým se hravě dokážete postavit všem nástrahám.
Naopak, Bravely Default je poměrně tuhá záležitost a protivník dokáže zmasakrovat celou vaši skupinku v jednom tahu. A to neplatí jen pro boje s bossy (i když ti představují nejvyšší výzvu). Naštěstí hra nabízí celou řádku nastavení, jak si hru upravit dle svých hráčských logo creator schopností.
Za prvé si kdykoliv můžete měnit obtížnost hry, ovšem ještě lepší je možnost nastavení četnosti náhodných soubojů od nuly po dvojnásobek. Velmi praktické, pokud třeba zrovna jen chcete nerušeně hledat logo creator bedny v dungeonech či jste naopak našli skvělé místo na trénování. logo creator Na grindování (kterému se nevyhnete, nicméně je to už taková tradice JRPG) se hodí i možnost souboje zrychlit a případně zautomatizovat. logo creator
Tvůrci chytře a nápaditě přistoupili i k sociálních schopnostem 3DS, takže tu narazíte i na minihru, ve které rekonstruujete zničenou vesnici, přičemž jako dělníci poslouží hráči potkaní přes Street Pass. A ještě by se dalo zmínit pár dalších prvků, logo creator ale myslím, že už není třeba prostě Bravely Default přináší velmi nápaditou, vyleštěnou a zábavnou hratelnost. Zachraňte svět. Už zase
Je trochu škoda, že se více invence nedostalo samotnému příběhu, který často staví na klasických klišé žánru. Na druhou stranu, i dějová linka nabídne pár opravdu silných i vtipných momentů logo creator a ústřední čtveřice hrdinů je velmi sympatická. Jejich charaktery navíc nejsou ploché a rozvíjí je spousta vedlejších logo creator rozhovorů (něco ve stylu skitů).
Nejvíc mě tak vytočil poměrně laciný trik v půlce hry,
No comments:
Post a Comment